4 MARS

Gårdagen var riktigt bra. Mamma och pappa "väckte mig" på morgonen, jag sov lite räv, hihi. Jag fick paket av dem: 
- Väska
- Kornblå peplumtopp
- Svart t-shirt med spets i ryggen
- Stickad tröja i härliga färger
- Tröja/jacka med rymdmotiv
- Mello-skivan (standard, tolfte i samlingen)
- Pärlörhängen
- Make Up Stores Concealer + borste
- Stor ljuslykta
- Prenumeration på Korsords-tidning + en tidning
- Pengar 
+ frulle på sängen. Blev riktigt glad för allt och dagen kunde inte startat bättre :) 
 
Hjälpte mamma lite med maten och sådant inför kvällens kalas på dagen och försökte även plugga lite men det gick väl lite sisådär. Kom en bit i alla fall men satt mest och löste korsord, haha. På eftermiddagen körde jag och hämta min syster och bror. Fick ännu mer paket av dem:
- Partyväska
- Platåskor
Superfina båda två, svarta med nitar = precis min stil!!! 
 
Vid kl 18.00 kom resten av gästerna, farmor och farfar, mormor och morfar, Ingela, Tomas och Emma. En liten men gemytlig skara med andra ord. Fick lite mer presenter:
- Pengar
- Pengar
- Chokladask
- Fortsatt prenumeration på SOLO
- Söt blomma 
Blev jätte glad för allt, tack, tack tack! Sedan var det dags för mat, varm smörgåstårta som mamma hade gjort. Efter det var det dags för tårta (bild på den godingen kommer senare) mumsfilibabba. Vi satt mest och snackade, fick även ett HURRA-utbringat för mig. Farfar höll låda som vanligt :) Sedan åkte min fina släkt hem och jag åkte faktiskt hemifrån till P och spenderade resten av kvällen/en del av natten där. Kom hem rätt sent och somnade nog inte förrän tre eller lite efter. 
 
Idag vaknade jag i ottan som vanligt, ögonlocken slog upp vid kl. 7.00 men det gick jag inte med på och tvingade mig själv till att ligga kvar i sängen en stund till. Nästa gång jag kollade på klockan var den 8, då fick det va nog. Hungrig som jag var blev det frulle innan jag begav mig mot Gekås för att byta en sak. Inte så värst mycket folk där heller, så det var perfekt. Satt självklart och lyssnade på melodifestival skivan hela vägen :) Finns några bra låtar även i år, men vissa är ju totalt, fruktansvärt, katastrofalt värdelösa. Faktiskt. 
 
Resten av dagen har spenaderats hemma i lugn och ro innan jag åkte mot stan för att ta tåget till Halmstad, först en snabbis in på DinSko med mamma bara för att testa en annan storlek på en sko. Så nu sitter jag nere i Halmstad, hade studiedag idag. Måndag är det, men det känns som söndag. Tränat har jag inte heller gjort, ibland behöver man vila, tro det eller ej. Ska kolla på TV om en stund och mysa med något gott i soffan. Top Model kl 21.00 kan jag inte missa. 
 
Börjar 13.20 imorgon, sovmorgon haha. Blir nog plugg och gymmet innan skolan börjar för min del tror jag. Skönt att kunna göra som man vill och bestämma allt eftersom man vaknat och kännt efter vad man vill och är sugen på. Ingen panik:) 
 
Långt inlägg idag, grattis om ni orkade läsa :) PUSS
Umgås | Familjen, Mig, Mys | |
Upp