Åter en lista...

En sån där blogglista

 
Det är ju roligt att fylla i listor. Så här kommer en lista med 50 frågor om mig.
 
1. Hur gammal är du? 19 bast. 
2. Hur gammal känner du dig? Ibland som 3 och ibland som 75. 
3. Vad har du gjort i dag? Gått på promenad i solen. Handlat till morgondagens tjejmiddag och käkat godis. Just det, försökt plugga med. 
4. Vilken film såg du senast? Hmm, minns inte. Men några avsnitt av Pretty Little Liars. 
5. Sommar, höst, vinter eller vår, vilken föredrar du? Varför? Våren för då blir det ljusare och man får massa förhoppningar, kroppen och världens vaknar till liv och solen tittar fram. Det är en glad period. Dock gillar jag sommaren med sin värme, lata dagar och ljumma kvällar. 
6. Är du besatt av någonting? Att röra på mig, haha. Och min mobil är jag nog besatt vid, speciellt instagram...
7. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? Soffan på våran inglasade altan i den varma eftermiddagssolen. Perfekt påskafton. 
8. Nämn tre saker som man kanske inte vet om dig? Jag är en "rock-tjej", jag når min näsa med min tunga (dock inte mycket), jag ska gå på två baler nu i vår:) 
9. När vaknade du i dag? Första gången klockan 5, andra klock 6 och tredje kl 7. 
10. Vilken är din favorithögtid? Julafton. Mysigare än så kan det nästan inte bli, om man inte råkar ut för julestressen ;)
11. Om du fick beskriva en perfekt dag, hur skulle den då vara?
Träning är självklart och att äta gott och umgås med fina personer eller bara läsa en jävligt bra bok och skita i allt. Ligga och sola äta vattenmelon på stranden och lyssna på bra musik. 
 12. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? Någonstans där det är lite varm i nån vecka skulle vara skönt. 
13. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? Inte så fascinerad över Ratics idrottshall... 
14. Hur vill du tillbringa din pension?
Nära till familjen och ha många barnbarn att leka med, gärna en fin man och några trevliga grannar med :) 
15. Vad lyssnar du på just nu? Än så länge lugn musik, men snart byts den mot kvällens party-låtar. 
16. Har du någon gång brutit ett ben? Nej. Aldrig brutit någonting. 
17. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl?  Fil, mackor, något gott pålägg, mjölk och flingor. 
18. Vad är du på för humör just nu? Glad och pep på att det är påskafton och lov. 
19. Vilka världsdelar har du varit i? I Europa. 
20. Snarkar du? Nej. Sover tyst som en mus, tror jag. 
21. Vilka yrken har du provat på? Pingistränare, diskare och restaurangpersonal. 
22. Hur går du helst klädd? Bekvämt som fan. 
23. Vilket stjärntecken är du född i? Firren
24. Vilket är ditt favoritgodis? Lakrits och choklad, gärna kombinerat! Eller naturgodis; kokostoppar är mums eller frystorkad jordgubb ;) 
25. Vad sa du senast? "Du störde mig mitt i en mening" - till mamma. 
26. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? Samhäll, historia och svenska. 
27. Vilken är din favoritaffär? Allt-i-ett-affär: Gekås. Annars är H&m rätt ok. 
28. Vad har du i dina fickor? Lypsyl, plånbok, tuggummi kanske, mynt, kvitton, nycklar och busskort. 
29. Vad köpte du senast? Mat om det inte räknas så var det dricka på krogen. 
30. Hur många gånger har du flyttat? Flytatt till Hstd, men bor dock kvar hemma med så 1/2 gång. haha
31. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? Eld, en kompis och ngt att jaga med. 
32. Är du morgon- eller kvällsmänniska? Morgon! 
33. Senaste filmen du såg på bio? Små citroner gula. 
34. Har du blivit sydd någon gång? nej, som tur är. har nålskräck! 
35. Vad åt du till frukost?  Macka med ost+kaviar. 
36. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? Oj 9 år gammal, var antagligen väldigt lätt att leva och hade hur kul som helst :) 
37. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? Fick påskpresenter av mamma och pappa :) 
38. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? Halmstad: under den andra huvudkudden. Varberg: på skrivbordsstolen bredivd sängen. 
39. Vad var det sista du åt? Godis, haha. 
40. Är du blyg? Om jag träffar personer jag inte känner så ja det kan jag vara (om jag är nykter) annars så nej :) 
41. Vad heter du i andra namn? Elin Maria. 
42. Har du varit med om en bilolycka? Japp, åkte ner i diket med en kompis och voltade ngr gånger förra året. Inte kul alls. 
43. Vilken är den roligaste träningsformen? PINGIS och gym! 
44. Har du några husdjur? Dammråttor. 
45. Vill du gifta dig? Någon gång vill jag det.
46. Var växte dina föräldrar upp? Mamma i Spannarp och pappa i Varberg/Malta/Borås tror jag :) 
47. Har du någon gång ringt polisen? Nix. 
48. Har du svenskt ursprung? Jajamen 
49. Har du, eller har haft, något smeknamn? Främst Karre och Kööörin annars har min familj en del med haha. Eller standard Kakan, men aldrig varit Kakan tjejen liksom. 
50. Vilka är dina största svagheter? Tar saker för seriöst, blir för besviken och tar ut det för mycket på mig själv. tål inte misslyckanden och ser inte de bra saker som jag gör. 
Lista | Lista, Mig | |
Upp